A nők részvétele a cégvezetésben üzletileg is hasznos

A nők részvétele a cégvezetésben üzletileg is hasznos

A nők részvétele a cégvezetésben üzletileg is hasznos

Istenesné Solti Andreával, a Shell Hungary Zrt. Igazgatóságának elnökével, a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) Igazgatóságának tagjával jelent meg interjú a Nők Lapjában, melynek célja a nők szerepének feltérképezése volt az üzleti szférában. A cégvezető többek között arról beszélt: a nők részvétele a cégvezetésben nemcsak sokszínűségi kérdés, hanem üzletileg is megéri.

„X mentorprogram” névvel indította a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) a programját a vezetői kompetenciák fejlesztése érdekében, így segítve, hogy minél több nő kerüljön vezető pozícióba – derül ki a Nők Lapján megjelent interjúból.

Solti Andrea szerint, „a nők részvétele nemcsak a társadalmi felelősségvállalásról szól, de a sokszínűség üzletileg is hasznos”, valamint az üzleti döntések tekintetében is fontos, hogy minél több szempont érvényesüljön.

Mindezen túl, elemzések alapján azt is kimutatták, hogy a befogadó környezet a munkatársak motiváltságában és az üzleti mutatók javírásában is hasznosnak bizonyul – emelte ki a cégvezető.

workplace-1245776_1920.jpg

Arra a kérdésre, hogy miért van szükség női karrierfejlesztésre, Solti Andrea elmondta, hogy “Mi nők, gyakran kevésbé tudatosan építjük a kapcsolatrendszerünket, mint a férfiak.” Saját tapasztalata alapján úgy látja, hogy a nőknek sokszor tanulniuk kell, hogy proaktívabban építsék kapcsolataikat, és beszéljenek az elért eredményeikről.

A női vezetők számát illetően Magyarországon még nem történt komolyabb áttörés, azonban Solti Andrea úgy véli, hogy „az üzleti szféra nagyon nyitott e tekintetben”, de továbbra is arra lenne szükség, hogy párhuzamosan változzon a vállalati kultúra, és fejlesszék a nők önbizalmát.

“Kutatások azt találták, hogy a nők akkor pályáznak meg egy állást, ha úgy érzik, hogy 80-90 százalékban megfelelnek a feltételeknek. Egy férfi viszont akkor is jelentkezik, ha messze nem felel meg az összes követelménynek”

– tette hozzá Solti Andrea.

A HBLF programjának célja az lenne, hogy 2030-ra elérje a 30 százalékot a cégek felső vezetésében lévő nők aránya Magyarországon. A teljes interjú az alábbi címen olvasható.

Ez a poszt a Magyar Női Érdekérvényesítő Szövetséggel közös, „Speak up for Women!” című projektünk keretében készült, amely a társadalmi nemek és a korrupció kapcsolatát vizsgálja. A női vezetők üzleti életben betöltött szerepével kapcsolatos korábbi eseményünkről itt olvashat.

Az írás szerzője Horváth Csenge, a Transparency International Magyarország gyakornoka.

Facebook Comments